Sidor

onsdag 1 juni 2011

Felplanering

Hjälp, vem är jag?: Anteckningar från en terapi (inbunden) 

Passade på att städa och tvätta igår när det var toppenväder.
Idag är det mulet och risk för regn, undrar om jag ska dra på mig ett linne och sätta mig ute med en bok under lunchen ;)

Sprang på boken

Hjälp, vem är jag? av Caroline af Ugglas och UKON

när jag var på biblioteket förr. Hann sitta en stund ute i kvällssolen och läsa igår och imorse läste jag ut den.
Fascinerande att läsa en bok som är ett gäng samtal mellan två personer rakt igenom, lite som om man skulle ha varit en fluga på vägen eller stått och tjuvlyssnat.
Sedan har de båda skrivit kommentarer efter varje möte.

Carolines liv har inte riktigt varit som en vanlig Svenssons direkt och hon är bra på att snacka så det blev ingen seg och tråkig läsning, kändes mer som om jag suttit bredvid hela tiden och lyssnat, såg hennes leende och hörde hennes skratt mellan raderna :)
Mycket bus har hon gjort som hon sedan betalat tillbaka genom att på sitt eget lilla vis hjälpa andra på fötter. Hon höll öppet hus och tog emot fosterbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar