Sidor

lördag 21 maj 2011

Fånga tecken

Jag följde tipset i bloggen My Myself and I, tolka tecken.
Blunda, rycka en bok i bokhyllan, slå upp en sida och sätta fingret på en rad.
Öppna ögonen och läs meningen.

Jag hamnade i den, i stort sett enda ungdomsboken jag äger,

Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld.

Meningen blev:

Jag smekte vattnet som var grönt och grumligt och vätan omslöt min hand, en iskall smekning tillbaka.

Så om jag gör något kommer jag bara att få blött och kyligt tillbaka, låter inte så mysigt. Inget bra tecken.
Måste få reda på mer, tänkte jag som inte kunde hålla mig utan ryckte en bok till på hyllan ovanför. En pocket, 

Trilogin av Bruno K. Öijer

Meningen blev:

--------------------------------------------

Hjälp!!
Ja, vad ska man säga. Hamnade på en tom sida, förutom att det stod IX längst upp.
Betyder det att jag kommer att gå upp i rök om nio dagar, eller blir jag bara tom i huvudet, får hjärnsläpp. Om jag sätter mig ner och skriver, bildas det bara blankrader då??

Nja, vågar mig inte på det här igen. Men jag har faktiskt sett den här metoden i ett annat sammanhang, i någon typ av skrivartips eller skrivarövning. Kanske gör sig bättre där vad gäller mig ;)

1 kommentar:

Desirée sa...

Hahaa... man får nog bara göra det med en bok i taget? Annars blir det tomrad :)

Skicka en kommentar