Sidor

måndag 23 maj 2011

Ny mening, härlig dag

Vilken härlig dag det blev igår.
Fikat och strosat omkring med kameran i hand. Solsken och ljumma vindar.

Plötsligt såg jag en katt och stannade till. Den kom tassandes fram till mig och vem som blev gladast åt mysstunden har jag svårt att svara på. Vilken mysfilur till katt  :)

Drog en bok ur hyllan.

Dagens mening (söndag):

De som står runt omkring tänker i allmänhet på helt andra saker.

Visst, det är klart att det stämmer. I alla fall om det står killar runt omkring, man har ju hört talas om vad de tänker på. ;)

Och där står jag och tänker på:

att jag ska läsa lite, låna böcker på biblan eller beställa från Bokus,
titta där den där blomman skulle jag ha haft ett foto på,
skulle skriva något men vad kanske något på bloggen i alla fall
vad är det på TV ikväll,
dags att jobba sen äta lunch
usch måste dammsuga och diska och vad ska jag göra för mat nu igen,
titta vilket härligt väder skulle ha tagit en promenad,
undrar vad kompisgänget har för sig,
måste kolla mailen och in en vända på FB kolla några bloggar
hur är det med mamma tro och dottern har hon borstat tänderna gjort läxan,
aj, aj, höll på snubbla över kanin igen och där ligger det en rund liten plutt,
måste betala räkningarna handla tvätta...m.m m.m.
kanske hinna sova lite också oj, oj, är klockan sååå mycket
:D skratt...ja, måste skämta lite mellan varven också förstås... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar